Tērauda karstā cinkošana. Cinkošana

Tērauda karstā
cinkošana.


Cinkošana

Gatavo materiālupiegāde. Piegāde

Gatavo materiālu
piegāde.


Piegāde

Naudas ietaupīšana izvēloties mūsu pakalpojumus. Taupīšana

Naudas ietaupīšana
izvēloties mūsu
pakalpojumus.

Taupīšana

Labākā tērauda aizsardzība. Cinkošana

Labākā tērauda
aizsardzība.


Aizsardzība


Kādi faktori ietekmē galvanizācijas procesu?

1.Tērauda ķīmiskais sastāvs

Ieteicamās robežas silīcija sastāvam tēraudā ir zem 0,04% vai starp 0,15% un 0,22%. Uzmanība jāpievērš pie 0.05% silīcija satura tēraudā šinī diapazonā līkne mainās strauji uz augšu, kas var radīt pārāk biezu cinka pārklājuma kārtu un pelēcīgu izskatu.

2.Virsmas stāvoklis
Ja tērauda virsma pirms cinkošanas ir stipri norūsējusi un pēc mehāniskas vai ķīmiskas tīrīšanas virsma ir nelīdzena pēc cinkošanas virsma ataino tērauda virsmu ar visiem nelīdzenumiem, ja tādi ir.

3.Iepriekš pārklāts tērauds
Bieži jaunus tērauda izstrādājumus pārklāj ar konservējošām eļļām vai krāsu sistēmām. Ja tā ir ,tad pirms cinkošanas krāsa jāattīra ar abrazīvo strūklu, savukārt, smēreļļas pirms cinkošanas tiek noņemtas ķīmiski. Ja ir dobtie metāla izstrādājumi, tad šie faktori rūpīgi jāievēro lai neciestu gala produkta kvalitāte.

4.Metālizstrādājuma veids
Ja metālkonstrukcijai ir kniedes, lodējuma vietas vai čuguna detaļas vai nemetāla detaļas, tad tas var būt par iemeslu nopietnām problēmām cinkošanas procesā, kā: nekvalitatīvs pārklājums, sprādziens cinka vannā.

Ar karstās cinkošanas paņēmienu galvanizē tikai tērauda detaļas!

Paaugstinātās stiprības tēraudiem var rasties problēmas galvanizācijas procesā pie termiskās apstrādes saskarsmē ar izkausēto cinku!

5.Metināšanas kvalitāte
Metināšanas sārņi negatīvi ietekmē cinkošanas kvalitāti,nekvalitatīvi metināto šuvju vietā veidojas „pelēkas”zonas,kas ietekmē cinkošanas virsmas izskatu un antikorozijas īpašības.Tāpat šuvju vietās var izveidoties burbuļi.Abrazīvā apstrāde pirms cinkošanas var samazināt šo defektu rašanos.

6.Ļoti bieza metāla izstrādājumi
Ļoti biezam metālam (virs 100 mm) var rasties problēmas, jo iegremdējot metālu karstā cinka vannā rodas „iesaldēšanas” efekts un tas var izraisīt preflux pārklājuma pasliktināšanos un gala rezultātu.

7.Ventilācijas un drenāžas caurumi
Pareiza šo caurumu atrašanās vieta un esamība ļoti būtiski ietekmē pašu procesu un kvalitāti, īpaši dobtām metāla konstrukcijām.

8.Transportēšana
Ja ir smagas detaļas, cinkošanas procesā izmanto ķēdes un tad pēc cinkošanas var rasties ķēdes zīmes un tas ir nenovēršami.

9.Baltā «rūsa»
Visbiežāk sastopama parādība cinkotām virsmām. Tā ir raksturīga svaigi cinkotam tēraudam un izpaužas ka bālgani, nevienmērīgas formas traipi uz cinkotas virsmas,kas viegli skalojas nost. Tie ir cinka oksidācijas produkti, kas rodas, ja svaigi cinkots tērauds nonāk saskarsmē ar ūdeni un ogļskābo gāzi. Balta viela ir cinka reaģēšanas produkti – cinka hidroksīds un cinka karbonāts. Galvanizācijas kvalitāti garantē cinka oksīda kārta, kas lēni veidojas (apmēram 2 nedēļas) un ir stabila. Baltas krāsas plankumi ir jānoskalo ar ūdeni vai jānoberž ar suku. Svaigi cinkots izstrādājums jānovieto sausā, labi vēdināmā vietā. Ja ir smagi bojājumi virsmai pēc mehāniskas apstrādes, veic koriģējošus pasākumus pārklājot attīrītas vietas lietojot epoksīdsveķu cinka krāsas, tā, lai krāsas biezums būtu ne mazāks par 100 mikroniem.

10.Notecējumi un «asiņošana»
Cinkotām detaļām novērojami notecējumi, kas rodas ņemot detaļas ārā no vannas, brīdi kad cinks strauji atdziest. Tā ir nenovēršama parādība, kas daļēji tiek novērsta nocinkotas detaļas mehāniskas pēcapstrādes etapā. Apstrādājot tērauda detaļu ar sālsskābi, ķīmiskās apstrādes stadijā, ja izstrādājumam ir metinātas klāt detaļas, piem. plakandzelzs, zem tā paliek sālsskābes reakcijas produkti, kas pilnīgi netiek izvadīti cinkošanas procesā un var parādīties pēc cinkošanas brūnu, rūsganu notecējumu veidā. Šo parādību sauc par „asiņošanu” un tā netiek uzskatīta par būtisku defektu un ir novēršama mehāniski noberžot un noskalojot apstrādājamo virsmu.


ERAF HELP
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd